Remake Wiedźmina 1 i nowości. Gorąca deklaracja: polecamy!

Remake Wiedźmina 1 i nowości. Gorąca deklaracja: polecamy!
Autor Agnieszka sokoł
Agnieszka sokoł07.02.2024 | 7 min.

Remake gry Wiedźmin z 2007 roku to jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów ostatnich lat. Studio Fool's Theory pracuje nad odświeżoną wersją kultowej produkcji CD Projekt RED, wykorzystując najnowsze technologie. W artykule dowiesz się, jakie zmiany wprowadzi remake i kiedy można spodziewać się jego premiery. Twórcy zapowiadają między innymi otwarty świat, ulepszony system walki oraz oprawę graficzną na miarę współczesnych hitów. Jeśli jesteś fanem Geralta z Rivii, to lektura obowiązkowa!

Wiedźmin 1 Remake z nowym silnikiem graficznym

Odświeżona wersja pierwszej części przygód Geralta z Rivii powstaje na zupełnie nowym silniku graficznym - Unreal Engine 5. Dzięki temu gra zyska nie tylko nowoczesną oprawę wizualną, ale także szereg usprawnień związanych z obsługą nowych technologii.

Unreal Engine 5 to obecnie jeden z najpotężniejszych silników na rynku. Oferuje on między innymi wsparcie dla ray tracingu, zaawansowanego oświetlenia czy też rendering obrazu w czasie rzeczywistym. Możemy więc spodziewać się znaczącego skoku jakościowego w kwestii oprawy graficznej.

Nowy silnik umożliwi także wprowadzenie poprawek w rozgrywce. Na przykład pozwoli na stworzenie bardziej otwartego świata, czego brakowało w oryginalnej grze. Przełoży się to zarówno na jakość eksploracji, jak i na zakres wykonywanych questów.

Niewykluczone również, że dzięki Unreal Engine 5 deweloperzy będą mogli usprawnić system walki, co było jedną z najczęściej krytykowanych kwestii w pierwszym Wiedźminie. Z pewnością trzymamy kciuki za pełne wykorzystanie możliwości nowego silnika, aby odświeżona wersja w pełni oddała klimat oryginału, jednocześnie eliminując jego niedoskonałości.

Bardziej otwarty świat w odświeżonym Wiedźminie 1

Twórcy remake'u już na wstępie zapowiedzieli wprowadzenie istotnych poprawek do struktury świata gry. Oryginalny Wiedźmin 1 był dosyć liniowy i ograniczał swobodną eksplorację otoczenia. Remake ma to zmienić.

Z informacji, które pojawiły się do tej pory, wynika że możemy spodziewać się znacznie bardziej otwartej konstrukcji lokacji, większych możliwości swobodnego przemierzania świata. To bez wątpienia jedna z najważniejszych nowości.

Otwarty i nieliniowy design pozwoli na lepsze wczucie się w klimat i zwiększy poczucie swobody. Gracz będzie mógł podejmować własne decyzje dotyczące kolejności wykonywania zadań.

Według pierwotnych założeń ma to być coś znacznie bardziej rozbudowanego niż po prostu swobodniejsze przemierzanie hubów w stylu Novigradu czy Wyzimy.

To rozwiązanie pozwoli docenić bogactwo świata wiedźmińskiego, a jednocześnie wpłynie pozytywnie na rozgrywkę. Gra nie będzie prowadzić za rękę i stawiać sztucznych barier.

Czytaj więcej: Nowy PS5 Slim: Testujemy wydajność „odchudzonej” PlayStation 5

Zmiany rozgrywki w grze Wiedźmin Remake

Oprócz zmian dotyczących otwartości świata, twórcy remake'u chcą także poprawić inne elementy rozgrywki. Prace obejmą "przede wszystkim uczciwą, merytoryczną analizę, które części są po prostu kiepskie, przestarzałe i wymagają przerobienia".

Do kwestii wymagających poprawek można z całą pewnością zaliczyć system walki. Ten był szeroko krytykowany jako zbyt sztywny i mało dynamiczny. Walka wydawała się drewniana i chaotyczna, a sterowanie postacią - nieintuicyjne.

Być może doczekamy się zatem zmian w tym aspekcie rozgrywki. System walki powinien stać się płynniejszy i bardziej angażujący, dzięki czemu pojedynki nie będą frustrujące, a pokonywanie przeciwników sprawi więcej satysfakcji.

Dzień i noc

Inną kwestią wartą rozważenia jest system dnia i nocy, który był jednym z charakterystycznych elementów pierwszego Wiedźmina. Zmieniał on diametralnie układ sił, dostępne zadania i spotykanych NPC. Nie wiadomo na razie, czy ten system pozostanie w remake'u bez zmian.

Być może twórcy zdecydują się go rozbudować jeszcze bardziej, na przykład dodając więcej aktywności dostępnych tylko nocą albo poszerzając wpływ cyklu dobowego na przebieg fabuły. Bez wątpienia była to ciekawa mechanika, którą warto rozwinąć.

Ulepszony system walki w odświeżonej wersji gry

Remake Wiedźmina 1 i nowości. Gorąca deklaracja: polecamy!

Jak już wcześniej wspomniano, jednym z najsłabszych punktów oryginalnego Wiedźmina był mało satysfakcjonujący system walki. Deweloperzy mają tego świadomość i obiecują wiele zmian w tym aspekcie gry.

  • Nowe animacje uderzeń
  • Płynniejsze przejścia między atakami
  • Różnorodniejsze kombinacje ciosów
  • Możliwość przerywania sekwencji uderzeń
  • Dodatkowe uniki i kontrataki

Powyższe modyfikacje mają sprawić, że walka stanie się bardziej dynamiczna i efektowna. Gracz zyska większą kontrolę nad swoimi poczynaniami. Zniknie uczucie "drewnianego" sterowania bohaterem.

System walki w oryginale System walki w remake'u Sztywny i chaotyczny Płynny i angażujący
Mało efektowne animacje Efektowne uderzenia i uniki
Sterowanie nieintuicyjne Większa kontrola nad postacią

Te zmiany bez wątpienia przełożą się na satysfakcję płynącą z rozgrywki. Walka będzie stanowić mocny punkt produkcji, a nie - jak miało to często miejsce w oryginale - element budzący frustrację.

Data premiery Wiedźmina 1 Remake nieznana

Niestety, na razie nie doczekaliśmy się oficjalnego ogłoszenia daty premiery Wiedźmina 1 Remake. Wiadomo jednak, że prace są mocno zaawansowane, a gra powstaje na silniku gry Wiedźmin 4, co sugeruje jej wydanie najpewniej za 2-3 lata.

Adam Kiciński z CD Projekt RED stwierdził, że kolejność produkcji obu tytułów "można wydedukować" z informacji, iż remake korzysta z technologii tworzonej na potrzeby Wiedźmina 4. Wszystko wskazuje więc, że najpierw doczekamy się premiery nowej odsłony przygód Geralta.

Trudno określić dokładny harmonogram prac nad remake'iem pierwszego Wiedźmina. Możliwe, że po debiucie Wiedźmina 4 zostanie on przyśpieszony. W każdym razie warto uzbroić się w cierpliwość i czekać na oficjalne wieści od twórców.

Powiązanie remake'u z grą Wiedźmin 4

Jak już wspomniano, remake pierwszego Wiedźmina powstaje przy wykorzystaniu technologii przygotowywanych równolegle na potrzeby czwartej odsłony przygód Geralta z Rivii. Co to dokładnie oznacza?

Przede wszystkim obie gry będą korzystały z tego samego silnika graficznego oraz podobnych rozwiązań gameplayowych. Możemy więc spodziewać się spójności pod względem rozgrywki oraz oprawy audio-wizualnej.

Ponadto światy przedstawione w obu grach będą zapewne łączyły się fabularnie. W końcu akcja Wiedźmina 1 dzieje się 5 lat przed wydarzeniami z trzeciej części. Remake pozwoli zapełnić lukę między początkiem a końcem trylogii Geralta.

Powiązanie obu tytułów to znakomita okazja do stworzenia spójnego, rozbudowanego uniwersum, które zadowoli zarówno nowych, jak i weteranów. To dobra wróżba przed premierą Wiedźmina 4 i remake'u jego pierwszej odsłony.

Podsumowanie

Remake pierwszej części przygód Geralta z Rivii to z pewnością jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów najbliższych lat wśród fanów wiedźmińskiego uniwersum. Studio Fool's Theory przy współpracy z CD Projekt RED pracuje nad gruntownie odświeżoną wersją gry z 2007 roku. Projekt powstaje z wykorzystaniem najnowszych technologii, między innymi silnika Unreal Engine 5.

Twórcy skupiają się nie tylko na unowocześnieniu oprawy audio-wizualnej, ale przede wszystkim na poprawie samej rozgrywki. Priorytetem jest stworzenie bardziej otwartego świata, pozbycie się liniowości pierwowzoru. Spodziewamy się również zmian w systemie walki, który nie do końca spełniał oczekiwania graczy.

Choć konkretna data premiery remake'u nie jest jeszcze znana, wiemy że tytuł powstaje przy użyciu technologii przygotowywanych równocześnie na potrzeby Wiedźmina 4. Sugeruje to debiut gry za 2-3 lata. Bez wątpienia warto cierpliwie czekać na tak ambitny projekt.

Miejmy nadzieję, że ekipie Fool's Theory uda się oddać klimat pierwowzoru, jednocześnie wyeliminowując jego niedoskonałości. Jeśli tak będzie, otrzymamy prawdziwą perełkę, godną miana jednej z najlepszych gier RPG w historii.

Najczęściej zadawane pytania

Remake pierwszej części przygód Geralta powstaje na autorskim silniku studia CD Projekt RED znanym jako REDengine, w najnowszej odsłonie wykorzystywanej do produkcji Wiedźmina 4. Daje to spójność technologiczną obu tytułów.

Tak, twórcy zapowiedzieli odejście od liniowej struktury oryginału na rzecz otwartego świata z większymi możliwościami ekploracji. Ma to pozytywnie wpłynąć na immersję.

System walki ma zostać gruntownie przebudowany i unowocześniony. Ma on stać się bardziej płynny, dynamiczny i efektowny. Priorytetem jest zapewnienie większej kontroli nad postacią.

Konkretna data premiery remake'u nie jest jeszcze znana. Biorąc jednak pod uwagę zaawansowanie prac można przypuszczać, że gra zadebiutuje za około 2-3 lata.

Nie, remake będzie samodzielnym tytułem, który wprowadzi graczy w realia, postacie i wydarzenia poprzedzające fabułę znaną z Wiedźmina 3. Nie jest wymagana znajomość pierwowzoru.

5 Podobnych Artykułów:

  1. Odkryj Najlepsze Gry na Nintendo Switch po Polsku!
  2. Odkryj Najlepsze Planszowe Okazje – Gry Planszowe w Niesamowitych Cenach!
  3. Odkryj najnowsze Gry Switch promocje i zniżki na Nintendo
  4. Nowe gwiazdy i ikony EA Sports FC: reklama i gameplay w grze
  5. Zakończenie działalności przez twórców Scam wszechczasów
tagTagi
shareUdostępnij
Autor Agnieszka sokoł
Agnieszka sokoł

Będąc graczką i uczestniczką turniejów esportowych dzielę się doświadczeniami z gier sieciowych. Omawiam strategie, metagame popularnych tytułów oraz przygotowania do rozgrywek profesjonalnych.

Oceń artykuł
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

Komentarze (0)

email
email

Polecane artykuły